Klachten

Deze website wordt beheerd door AD venture. Als je gebruik maakt van de website van AD venture en de producten en diensten die daarop te vinden zijn, dan laat je gegevens bij ons achter. Bovendien laat de website een aantal soorten cookies op je computer achter. Die worden gebruikt om de website beter te laten werken op jouw apparaat.

Hieronder kun je lezen welke gegevens AD venture kan verzamelen, waarom we dat doen en wat we met die gegevens kunnen doen. Ook kun je lezen welke cookies we gebruiken en waarom. Dit statement gaat over onze hele website: het geldt dus voor bezoekers, maar bijvoorbeeld ook als je je aanmeldt voor een nieuwsbrief.

Klachtenregeling AD venture

Ben jij niet tevreden over onze dienstverlening? Dan horen wij dat graag. Je kunt het bespreken met jouw adviseur.  Vanuit onze organisatie vinden we het belangrijk dat mensen zich gehoord voelen.

Vertrouwenspersoon

Mocht je het niet bespreekbaar kunnen maken met je adviseur, dan kan je terecht bij onze vertrouwenspersoon Coen van Beek via vertrouwenspersoon@setin.nl. Uiteraard behandelt Coen jouw klacht of zorg vertrouwelijk.

Klachten

Te allen tijde verwachten we van een Arbeidsdeskundige van AD venture dat hij/zij deskundig, betrouwbaar en onafhankelijk is. Wanneer je een klacht hebt over de dienstverlening of je hebt aanmerkingen op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door een medewerker van AD venture, hopen we natuurlijk dat je dit kunt oplossen met de medewerker zelf.

Interne klachtenregeling

Mocht je er na een gesprek niet uitkomen, dan wijzen we je op de interne klachtenregeling. Een klacht kan zowel schriftelijk als mondeling kenbaar worden gemaakt. Melding van een klacht kan via e-mail (klacht@setin.nl) of door te bellen naar 085- 0410504 en te vragen naar de klachtenfunctionaris.

De regels voor het indienen van een interne klacht

Dien je een klacht in? Vermeld dan altijd jouw naam en adres en geef een omschrijving van de klacht. Wanneer jouw klacht niet volledig is, vragen we jou om de gegevens dit ontbreken te verstrekken. Binnen twee weken na ontvangst, krijg je een bevestiging van de ingediende klacht. Klachten over gedragingen die langer dan een jaar voor indiening hebben plaatsgevonden, nemen wij niet in behandeling. Hiervan stellen we je binnen 2 weken na ontvangst van de klacht schriftelijk op de hoogte.

Wat gebeurt er met jouw klacht?

We onderzoeken de klacht en geven daarna alle betrokken partijen de kans om gehoord te worden. Binnen vier weken handelen wij een klacht af, met mogelijkheid tot een verlenging van 4 weken. We stellen je daarna op de hoogte van de bevindingen van het onderzoek en de eventuele maatregelen die we nemen. AD venture registreert het aantal klachten, de aard ervan en de getroffen maatregelen.

Externe klachtenregeling

Mocht de interne klachtenafhandeling niet naar tevredenheid zijn afgerond, dan bestaat nog de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Stichting Register Arbeidsdeskundigen (SRA). Alle arbeidsdeskundigen van AD venture staan hier  geregisteerd. De SRA is een onafhankelijke stichting die de kwaliteit en professionaliteit van de arbeidsdeskundigen bewaakt en bevordert. De SRA heeft een gedragscode en een klachtenregeling opgesteld, waaraan alle geregistreerde arbeidsdeskundigen zich moeten houden. De SRA heeft een onafhankelijk klachtrechtsysteem, bestaande uit een arbeidsdeskundig ombudsman, een arbeidsdeskundig tuchtcollege en een centraal arbeidsdeskundig tuchtcollege. Zij behandelen je klacht zorgvuldig en objectief en kunnen passende maatregelen nemen als de arbeidsdeskundige in strijd heeft gehandeld met de gedragscode of de wet. Voor meer informatie over de SRA en de klachtenregeling kun je terecht op de website (www.register-arbeidsdeskundigen.nl).

Privacy

We beschermen altijd de privacy van de indiener van een klacht én de beklaagde.